Composició de façana vs superposició d'elements inconnexes II
En l'últim post explicava que Gaudí havia utilitzat diverses tècniques per fer de la façana del Naixement un sol tot, compositivament parlant. De les seves estratègies en veurem dos exemples, tot i que n'hi ha molts més. 1. Els laterals de la façana Per començar, a banda i banda de la façana, hi situa dues llanternes. No són allà perquè sí: fan de transició entre la façana pròpiament dita, amb torres de 100 metres d'alçada i els claustres, d'una alçada molt menor. Suavitzen el pas entre dos elements d'alçades molt diferents. Llanternes a banda i banda de la façana del Naixement Llanterna de Montserrat Llanterna del Roser Aquestes lluernes són una autèntica joia: aporten llum a l'interior, allà on cal i tenen tot el sentit pel que fa a la composició de façana. Un altre dia explicaré detalls del seu interior. Com que aquí seguim fent una feina comparativa, anem a la façana de la Passió a veure com es van empes...